Zdraví

10 způsobů, jak posílit imunitu vašeho dítěte

24.09 2016|Zdraví
10 způsobů, jak posílit imunitu vašeho dítěte

Děti jsou často vystaveny bakteriím, virům, plísním a parazitům, ale to neznamená, že musejí nutně onemocnět. Silný imunitní systém poskytuje dětem přirozenou obranu před onemocněními. Nicméně, pokud vaše dítě často trpí neustálým nachlazením, opakující se chřipkou, ušními infekcemi, žaludečními potížemi a dalšími zdravotními problémy, znamená to, že jeho imunita není příliš silná.

S jednoduchým životním stylem a změnami ve stravování vašeho dítěte to můžete napravit a jeho imunitu posílit. Zde je 10 tipů, jak můžete zvýšit imunitu vašeho dítěte.

1. Kojení

Mateřské mléko je skvělým způsobem, jak zvýšit imunitu vašeho dítěte. Mateřské mléko obsahuje všechny bílkoviny, cukry a tuky, které dítě potřebuje proto, aby bylo zdravé a mělo silnou imunitu. Kromě toho má také protilátky a bílé krvinky, které pomáhají v boji proti nemocem.

Podle studie australských vědců z roku 2002 má kojení příznivý vliv na imunitní vývoj dětského systému. Složky obsažené v mateřském mléce také podporují gastrointestinální sliznice a příznivě mění střevní mikroflóru, která ovlivňuje správný vývoj imunitního systému.

Světová zdravotnická organizace (WHO) a UNICEF doporučuje šest měsíců výlučného kojení s následným částečným kojením v průběhu dalšího roku. Ve srovnáním s kojenými dětmi jsou děti krmené umělou stravou náchylnější k ušním infekcím, pneumonii, chřipce a dalším nemocem.

2. Krmte vaše dítě ovocem a zeleninou

Zdravá strava je základem dobrého imunitního systému, takže se oplatí věnovat zvýšenou pozornost tomu, co vaše dítě jí. Imunitu posiluje ovoce a zelenina, jako jsou jablka, mrkev, sladké brambory, fazole, brokolice, kiwi, melouny, pomeranče, jahody a další.

Krmte vaše dítě dostatečným množstvím syrové a organické zeleniny a ovoce. Můžete mu připravit také džusy a koktejly vyrobené z ovoce a zeleniny. Snažte se, aby vaše dítě jedlo k jídlu až pět porcí ovoce a zeleniny denně. Jedna porce je asi jeden šálek. Batolata by měla sníst zhruba jeden šálek ovoce a zeleniny za den.

Další důležitou složkou potravy, která posiluje imunitní systém, jsou ořechy, semena, luštěniny, zrna a další potraviny bohaté na vitamíny A, B2, B6 a C, zinek, selen a esenciální mastné kyseliny. Namísto rafinovaných obilovin dopřejte svému dítěti celozrnné výrobky. Vyhněte se potravinám, které jsou zpracované a zásobené cukrem, jako jsou například sušenky, obiloviny v krabicích a sodovky.

3. Ujistěte se, že má vaše dítě zdravý spánek

Správný odpočinek a spánek jsou pro rostoucí dítě velmi důležité. Spánková deprivace má mnoho nevýhod, včetně zvýšené náchylnosti k nemocem. Studie z roku 2012, publikována v časopise Pflugers Archiv European Journal of Physiology zjistila, že spánek má silný regulační vliv na imunitu.

Novorozenec potřebuje až 18 hodin spánku denně. Jiné děti potřebují 10 až 14 hodin spánku denně, v závislosti na jejich věku. Společně s dobou trvání je důležitá i kvalita spánku dítěte. Když vaše dítě spí, zajistěte, aby byla jeho ložnice tmavá a dobře vyvětraná. Spánek v temnotě podporuje produkci hormonu melatoninu, který rovněž působí jako silný antioxidant. V ložnici dítěte by neměla být elektronická zařízení.

4. Zajistěte, aby dítě začalo cvičit co nejdříve

Cvičení je skvělý způsob, jak udržet své díte bez onemocnění. Pravidelné cvičení asi 30 minut denně posiluje imunitní systém a poskytuje i řadu dalších zdravotních výhod. Chcete-li pomoci vašemu dítěti rozvíjet zájem o cvičení, musíte mu být vzorem. Povzbuzujte cvičení tím, že cvičíte společně se svými dětmi a nenutíte je. Dítě si tak vybuduje zdravý návyk. Chůze, běh, jogging nebo jízda na kole po dobu asi 30 minut denně jsou jedněmi z nejlepších tělesných cvičení pro celou rodinu.

5. Dopřejte dítěti dostatek čerstvého vzduchu a slunce každý den

Příroda je vynikající imunostimuilátor. Pokud vaše dítě tráví dostatečný čas v přírodě, jeho imunitní systém se výrazně zlepší. Většina děti v USA trpí nedostatkem vitamínu D, který posiluje imunitu. Lidé s nedostatkem vitamínu D mají nejvyšší riziko nákazy nemocemi. Nedostatek vitamínu D koreluje s astma, rakovinou a různými autoimunitními onemocněními.

Abyste vašemu dítěti zajistili potřebné množství vitamínu D přirozenou cestou, berte jej každý den na slunce alespoň na 20 minut. Ideální je to po ránu. Kromě toho, čerstvý vzduch je dobrý pro tělo i duši vašeho dítěte. Vezměte díte na procházku do lesa nebo parku. Nechte jej běhat, skákat i tančit. Umožněte mu, aby běhalo naboso po trávě.

6. Zahrňte vaše dítě láskou a náklonností

Láska a náklonnost je pro celkový vývoj dítěte velmi důležitá. Dítě nepotřebuje drahé dárky nebo hračky. Vaše dítě potřebuje lásku a pocit, že je šťastné a v bezpečí. Bylo zjištěno, že pozitivní a šťastné pocity stimuluji buňky imunitního systému.

Neváhejte a ukažte svému dítěti vaší lásku k němu. Držte jej, objímejte jej, masírujte a líbejte tak často, jak to dítě bude vyžadovat. Užívejte si společný čas s vašim dítětem. Jezte společně alespoň jedno jídlo denně. Každý den si povídejte o svých denních aktivitách.

Ve stejné době zabraňte stresovým situacím, protože mohou poškodit imunitní systém a snížit odolnost dítěte vůči nemocem. Naučte své dítě mechanismy pomocí kterých bude zdravě zvládat stresové situace a těžké časy.

7. Naučte dítě dobrým hygienickým návykům

Naučte své dítě dobrým hygienickým návykům, aby je mohlo používat po zbytek svého života automaticky. Dobrá hygiena sice neposiluje imunitní systém, ale pomáhá předcházet nemocem tím, že minimalizuje zátěž imunitního systému.

První věc, kterou byste měli své dítě naučit, je správná technika mytí rukou. Tento jednoduchý návyk sníží šance dítěte chytnout různé infekce, jako je nachlazení a chřipka. Naučte dítě, aby si mylo ruce běžným mýdlem a teplou vodou nejméně 20 sekund. Dítě by si mělo ruce mýt po hraní venku, poté, co přijde ze školy, z toalety, po hraní se zvířaty a před jídlem.

Dalšími dobrými hygienickými návyky je čistění zubů dvakrát denně, nošení čistého oblečení a každodenní mytí se. Také naučte vaše dítě používat kapesník při kýchání a kašlání. Vaše dítě by se mělo naučit i čistit si špínu pod nehty. Také vaše domácnost by měla být čistá a bez choroboplodných zárodků. Dávat pozor na hygienu vašeho dítěte však neznamená, že jej musíte izolovat od normálního života, to by mohlo jeho imunitě skutečně uškodit.

8. Vyhněte se zbytečným antibiotikům a vakcínám

I když jsou antibiotika v dnešním světě užitečná, spoléhat se na ně příliš však může být škodlivé. Nadměrné užívání antibiotik ničí imunitní systém, protože ničí špatné i dobré bakterie bez rozdílu. Kromě toho mohou antibiotika způsobit, že bakterie v těle se vůči nim stanou rezistentní a nereagují na standardní léčbu. Stejně tak i příliš mnoho očkování může být příliš silným tlakem na imunitní systém vašeho dítěte a způsobit chronické imunitní dysfunkce.

9. Používejte probiotika

Probiotika jsou živé mikroorganismy, které jsou převážnou součástí zdravé střevní mikroflóry. Jedná se o bakterie mléčného kvašení rodů Lactobacillus a Bifidobacterium a některé další druhy bakterií. Je dobré děti pravidelně krmit potravinami bohatými na probiotika, jako jogurty, podmáslí, kefír nebo zelí.

10. Pokuste se používat domácí léky

Imunitu vašich dětí můžete zlepšit i přírodními prostředky, jako jsou byliny. Mnohé byliny mají antimikrobiální vlastnosti, které pomáhají bojovat s infekcemi, jako je nachlazení a chřipka.

Během chřipkové sezony můžete vašemu dítěti dávat pravidelně pít kurkumové mléko. Kurkumové mléko si připravíte svařením mléka s půlkou lžičkou kurkumy a špetkou černého pepře. Osladit jej můžete trochou medu. Další praktickou bylinkou je třeba bazalka. Nechte vaše dítě žvýkat lístky bazalky jednou denně nebo několikrát týdně.

Autor: Eve

Imunita vašeho dítěte není vrozená, odvíjí se od toho, jaký životní styl dítě naučíte. Jak zlepšit imunitu vašeho dítěte? Podívejte se na 10 tipů na zlepšení dětské imunity
Zdravá výživa

 2 
  Komentáře ( 1 )
YouTube video
Přidat obrázek
PŘIDAT KOMENTÁŘ
Jari|28.09 2016 21:56
Školní stres, jak na něj....
Přidáno 27.09.2016

Přichází podzim. Začíná nový školní rok. Často ale zapomínáme, že kromě nákupu nových učebnic a školních batohů je třeba připravit také dětský organismus a posílit dítěti imunitu před vstupem do nového dětského kolektivu.

Všeobecně se předpokládá, že pokud děti běhají v dešti a promočí si nohy, nachladí se. Pravdou ale je, že příčinou většiny takzvaných “nachlazení” jsou viry. V období studeného a větrného podzimního počasí mnohem častěji onemocní děti, které chodí málo ven a zdržují se spíše doma. V přetápěných uzavřených místnostech se udržuje vysoká vlhkost, což je ideální prostředí pro množení virů a bakterií.

Dětský organismus je zasažen viry častěji v zimním období, než v létě, kdy jsou děti častěji venku na čerstvém vzduchu a ne zavřené doma v přetápěných místnostech.

Dětská imunita se musí vyrovnávat nejen s útoky virů a bakterií, ale také se stresem z nového školního prostředí, s negativními emocemi a dost často i s přehnaně zaplněným časem různými mimoškolními aktivitami, kde na hru a odpočinek už téměř nezbývá místo. Všechny tyto faktory ovlivňují negativně zdraví našich dětí a jejich duševní pohodu.
JAK MŮŽEME POMOCI NAŠIM DĚTEM K PEVNÉMU ZDRAVÍ?
Ráno
Po ranní hygieně jemně namasírujte tělo Vašeho dítěte Dynamickým hydratačním krémem. Především oblast obličeje, hrudníku, zad a body pulsace. To nastartuje imunitní systém a podpoří přirozenou obranyschopnost dětského organismu.
Po ranní rozcvičce je dobré začít den sprchou s Šamponem pro časté použití, který lze používat i jako jemný mycí gel pro děti. Osvěží a probudí dětský organismus a nastartuje jej do nového dne.

Večer
Nezapomínejte své děti dostatečně často chválit. Místo toho, abyste si nosili stres z práce
Odpovědět
 2