Zdraví

Jak si udržet motivaci k hubnutí?

04.11 2015|Kondice
Jak si udržet motivaci k hubnutí?

Mnozí z nás si sestavují komplikované plány jak zhubnout. Patří mezi ně předsevzetí, že přestaneme jíst naše oblíbené pamlsky nebo budeme cvičit aspoň třikrát týdně. A pak, pár hodin nato, už sedíme v pizzerii a ládujeme se naší oblíbenou pizzou a zmrzlinou. Zní vám to povědomě? Nezoufejte!

Udržet si motivaci k hubnutí může být při hubnutí jednou z největších překážek. Je jednoduché vydržet s dietou pár dní, ale po týdnu či dvou to mnoho z nás vzdá. Co dělat, aby vám motivace k hubnutí vydržela co nejdéle?

Nastavte si rutinu

Vaším prvním úkolem v rámci motivace je stanovit si realistický cíl hubnutí.Máte čas běhat 10 kilometrů denně a sedm dní v týdnu při práci na plný úvazek a péči o vaše děti? Je vysoce nepravděpodobné, že to vydržíte déle než týden. Pokud si stanovíte reálný cíl, budete se cítit mnohem lépe a je zde i mnohonásobně větší šance, že svůj hubnoucí režim dodržíte. Ve dvou se to lépe táhne. Najděte si kamaráda nebo kamarádku, který má stejný cíl a sportujte spolu. Nemusíte dělat velké změny. Stačí třeba vsávat o 20 minut dříve a při procházce se psem si i chvilku zaběhat nebo udělat pár cviků.

Dieta a cvičení

Pokud nejste zvyklí cvičit pravidelně, začínejte hodně pozvolna. Vaše tělo totiž bude potřebovat čas, než si na život mezi posilovacími stroji zvykne. Když na sebe budete příliš tvrdí, riskujete, že si způsobíte poranění svalů nebo si cvičení postupně znechutíte, a pak vám každá motivace k cvičení bude k ničemu.

Co se týká diety, je třeba si uvědomit, že dieta neznamená přestat jíst. Naopak, tělo musí přijímat vydatnou a výživnou stravu, jinak si začne dělat zásoby v podobě uložených tuků, což by hubnutí příliš neprospělo. Sestavte si chutný, výživný a přitom dietní jídelníček. Jezte v pravidelných intervalech alespoň 5 krát denně. Abyste jídelníček dodržovali, připravujte si jídlo předem.Vyhnete se tak nakupování neplánovaného občerstvení, které může narušit dietu i váš rozpočet. Připravujte si svačiny do práce a nakupovat choďte zásadně s plným žaludkem.

Přitvrďte!

Časem, až si zvyknete na nějaký režim, můžete přejít k větším cílům. Začněte si stanovovat vyšší cíle, jako o půl kilometru delší trasu běhání, pět minut cvičení navíc nebo chození do schodů místo jízdou výtahem. V průběhu vašeho hubnoucího režimu se nezapomeňte fotografovat. Fotografie vašich pokroků mohou být inspirativní pro vás i vaše přátelé.

A pamatujte si, pokud máte zrovna špatný den, neznamená to, že nemůžete cvičit až den následující. Ovšem nemělo by se to stávat pravidlem nebo dokonce důvodem, proč necvičit.

Autor: Lil

Jak si udržet motivaci k hubnutí? Hubnutí není lehká záležitost a udržet si motivaci je ještě těžší. Jak dlouhodobě hubnout a udržovat si motivaci?
Zdravá výživa

 301 
  Komentáře
YouTube video
Přidat obrázek
PŘIDAT KOMENTÁŘ