Zdraví

Cvičení pro mozek snižuje riziko stařecké demence

04.11 2015|Zdraví
Cvičení pro mozek snižuje riziko stařecké demence

Postupující věk ovlivnit nemůžeme. Můžeme však ovlivnit to, jak naše paměť stárne. Návodem k zachování dobré paměti je podle odborníků zejména trvalá a tvořivá námaha mozku.

Mozek můžete trénovat pomocí cvičení paměti. Předsedkyně České společnosti pro trénování paměti dodává: ,,Když nebudeme mozek soustavně zatěžovat, bude méně funkční.‘‘

Jak funguje paměť

Rozlišujeme dlouhodobou a krátkodobou paměť a každá funguje na jiném principu. Krátkodobá paměť slouží jen na chvilkové podržení informace, zatímco do dlouhodobé se Vám vrývají vzpomínky, to co jsme se naučili např. fráze cizího jazyka, vzorce a podobně. Do dlouhodobé paměti se vrývají hlavně emocionální vzpomínky, čím jsou silnější, tím jsou výrazněji vryty do paměti.

Co prospívá paměti

  • Mozek potřebuje energii. Odborníci na výživu doporučují sacharidy, které se považují za ,, motor‘‘ pro mozek.
  • Hýbejte se. Výzkum Harvardské univerzity prokazuje, že pohyb, třeba jen pravidelné procházky, pomáhá zachovávat si svěžest a dobrou výkonnost mozku.
  • I oblíbená čokoláda podpoří funkci mozku. Musí se jednat o hořkou, kvalitní čokoládu. Obsahuje látky jako teobromin, fenetylamin a kofein, které působí jako stimulanty a zvyšují pozornost.
  • Důležitá je už snídaně, která nastartuje celý Váš den. Podle kanadských vědců je snídaně nejdůležitějším jídlem celého dne.
  • Přidejte do jídla látky, které povzbuzují paměť. Lecitin má vliv na chod mozku, najdete ho ve žloutku, rybách, libovém mase a v sojových bobech nebo lze koupit i v tabletách. Nezbytné jsou i vitamíny a to vitamín A, B1, B5, B6, C,D, a E. Z rostlinné sféry je účinný na paměť Jinan dvoulaločný.

Cvičení paměti

  • Nejjednodušším cvičením paměti, je když na to, co běžně děláme pravou rukou, začneme používat levou. Čistěte si zuby, češte si vlasy, zapínejte si knoflíky druhou rukou. Aktivujete tak i jinou část mozku než obvykle.
  • Osvědčenou a zábavnou metodou jsou luštění křížovek, sudoku, skládání puzzle.
  • Velkým tréninkem pro paměť je učit se nazpaměť. Najděte si článek v časopise, přečtěte si ho a snažte se ho naučit zpaměti. Z počátku to může být těžké, ale postupně se vám bude zdát, že se učíte rychleji a jednodušeji. Při učení se doporučuje mluvit nahlas. Při poslechu se informace, které se učíte dostávají nejen do krátkodobé, ale i do sluchové paměti.
  • Pro cvičení paměti je dobrou a zábavnou metodou pexeso. Které můžete hrát třeba s dětmi nebo vnoučaty. Prospějete dětem i sobě.
  • Existují i kurzy pro cvičení paměti, kde se učíte ve skupině zábavnými technikami trénovat mozek.

Tréninkem paměti snížíte riziko stařecké demence a Alzheimerovy choroby.

Autor: Liv

Cvičení pro mozek snižuje riziko stařecké demence. Mozek je třeba neustále namáhat, nebo bude méně funkční. Následující cvičení pro mozek vám pomohou
Zdravá výživa

 301 
  Komentáře
YouTube video
Přidat obrázek
PŘIDAT KOMENTÁŘ