Zdraví

5 důvodů, proč si dopřát pistácie

08.10 2015|Potraviny
5 důvodů, proč si dopřát pistácie

Pistácie a zdraví spolu úzce souvisí. Lahodné pistáciové oříšky byly od starověku uctívány jako symbol zdraví a krásy. Jádra pistácií jsou obohaceny o mnoho výživných látek, které jsou nezbytné pro optimální zdraví. Následujících 10 bodů vám ukáže, jak mohou pistácie ovlivnit vaše zdraví.

1. Pistácie snižují špatný cholesterol

Pistácie jsou složením podobné piniovým oříškům ale mají více bílkovin (20,6%) a obsahují méně tuku (48,4%). Významné je u pistácií i množství sacharidů, které se pohybuje kolem 14 %. Z vitamínů a minerálů obsahují vitamíny  B, A , E (5,2 mg), vápník, draslík, fosfor a hlavně železo (6,78 mg). Oříšky mají mnoho důležitých vitamínů skupiny B-komplex, jako je riboflavin, thiamin, niacin, kyselina pantothenová, vitamín B6 a folát. Pravidelná konzumace pistácií může snížit špatný LDL cholersterolu a zvýšit hladinu dobrého HDL cholesterolu. Výzkumné studie naznačují, že středomořská strava, která zahrnuje pistácie, pomáhá snížit riziko ischemické choroby srdeční a mrtvice.

2. Jsou bohatým zdrojem energie

Asi 100 gramů pistácií vám dodá 557 kalorií. Kromě toho, se skládají z velkého množství mono-nenasycených mastných kyselin, jako je kyselina olejová a taky antioxidantů. Antioxidanty chrání naše tělo před oxidačním stresem, při kterém v našem těle dochází k poškození různých struktur vlivem volných radikálů.

Jádra pistácií jsou bohatým zdrojem mnoha antioxidačních foto-chemických látek, jako jsou karoteny, vitamín E a polyfenolické sloučeniny antioxidantů. Vědcům se podařilo zjistit, že tyto sloučeniny mohou pomoci odstranit z těla toxické volné radikály, a tím tělo ochránit před nemocemi, rakovinou a infekcemi.

3. Pistácie jsou vynikajícím zdrojem vitamínu E

Vitamín E je výkonný lipidy rouzouštějící antioxidant nezbytný pro zachování integrity buněčných membrán sliznic a kůže. Kromě toho, vitamín E funguje jako lapač škodlivých volných radikálů. Pistácie jsou obzvláště bohaté na gama-tokoferol. Gama tokoferol je nejzdravější druh vitamínu E (vitamín E se vyskytuje ještě ve formě tokoferol alfa, beta, delta).

Dostatek tokoferolu gama je velice důležitá součást zdravé výživy. Bohužel, ve formě gama je v potravě značně nedostatkový, vyskytuje se převážně v olejnatých semenech a olejích. Tokoferol gama je dle nejnovějších výzkumů nejdůležitější vitamín proti rakovině, zvláště proti dnes velmi rozšířené rakovině prostaty. Podle provedených studií se u pacientů, kteří denně snědli 30 pistácií, snížilo riziko vzniku rakoviny plic.

4. Obsahují měď

Pistácie jsou zásobárnou minerálních látek, jako je měď, mangan, draslík, vápník, železo, hořčík, zinek a selen. 100 g ořechů dodá vašemu tělu 144 % denní dávku mědi. Měď je esenciální stopový minerál, který je důležitý pro správné fungování neuronů, metabolismu a červených krvinek. Měď je nezbytná pro krvetvorbu, katalyzuje vstup železa do hemoglobinu. Je také nutná pro tvorbu pigmentů a vlasů (keratinu).

5. Olej z pistáciových jader je jedním z nejzdravějších jedlých olejů

Pistáciový olej má vynikající ořechovou vůni a výborné zvláčňující vlastnosti. Pomáhá proti suché pokožce. Mimo jiné se používá i při vaření, na masáže, při aromaterapii, ve farmaceutickém i kosmetickém průmyslu.

Autor: Jil

Pistácie mají vliv na zdraví. Pistácie jsou nejen dobré, ale podle odborníků mají i skvělé účinky na lidské zdraví. A že jich není málo, vás přesvědčí následující příspěvek.
Zdravá výživa

 303 
  Komentáře
YouTube video
Přidat obrázek
PŘIDAT KOMENTÁŘ