Zdraví

8 nejzdravějších druhů ořechů a semen

25.03 2016|Potraviny
8 nejzdravějších druhů ořechů a semen

Pokud někdy dostanete hlad a po ruce nebudete mít nic většího k jídlu, sáhněte po oříšcích nebo semenech. Ořechy jsou zdravé, výživné a lehké na uskladnění i převoz. Můžete si je nosit v kabelce, nechat si je v kanceláři ve stole nebo doma v lednici. Zdravé zdraví pro vás připravilo seznam nejlepších ořechů a semen a jejich vliv na zdraví.

1. Makadamový ořech

Makadamové ořechy jsou považovány za jedny z nejzdravějších ořechů díky svému obsahu jednoduchých nenasycených tuků, které pomáhají snižovat cholesterol. Dále obsahují látky působící jako antioxidanty, posilují srdce a pomáhající při prevenci rakoviny. Syrové makadamové ořechy obsahují vysoké množství vitamínu B1, hořčíku a manganu. Jedna porce makadamových ořechu obsahuje 58 % denní potřebné dávky manganu a 23 % doporučené denní dávky thiaminu. Kromě toho, asi 60 % mastné kyseliny v makadamových oříšcích je jednoduchý nenasycený tuk kyseliny olejové. Stejný obsah mají i olivy, které jsou dobře známé pro svůj význam pro zdraví.

Makadamové ořechy


2. Pekanové ořechy

Pekanové ořechy obsahují více než 19 vitamínů a minerálních látek. Pekan je velmi kvalitní ořech, který má kromě tuku také až 10 % bílkovin. Obsahuje velké množství provitaminu A, vitaminů skupiny B, draslík, fosfor, vápník a železo. Výzkumy ukázaly, že dokáží snižovat hladinu LDL cholesterolu a podporovat zdravé tepny. Ořechy mají také protizánětlivé účinky, obsahují hořčík, pro srdce zdravou kyselinu olejovou, fenoické antioxidanty a mangan.

Pekanové ořech


3. Vlašské ořechy

Jedna čtvrtina šálku vlašských ořechů denně poskytuje více než 100 % denní doporučené dávky omega 3 mastných kyselin. Vlašské ořechy obsahují také velké množství mědi, manganu, molybdenu a biotinu. Další užitečnou složkou je aminokyselina L-arginin, která má příznivé účinky na onemocnění srdce. Ořechy obsahují antioxidanty, které jsou tak silné, že jejich účinky vědci nazvali pozoruhodnými. Výzkumy ukzaly, že ořechové polyfenoly mohou zabránit chemickému poškození jater. Dvě hrsti vlašských ořechů denně mohou zabránit rakovině prostaty, prsu a mohou omezit růst nádoru. Vlašské ořechy podporují zdraví mozku. Vnější bělavá vrstva oloupaná z ořechu má sice hořkou chuť a mnozí mají tendenci ji loupat, avšak podle vědců je to nejzdravější část vlašského ořechu.

Vlašský ořech


4. Mandle

Stejně jako u vlašských ořechů, i u mandlí je nejzdravější jejich kůže. Je bohatá na antioxidanty, včetně fenolů, flavinoidů a fenolických kyselin, které se obvykle nacházejí v ovoci a zelenině. Jedna studie dokonce ukázala, že 28 gramů mandlí má stejné množství celkových polyfenolů jako šálek dušené brokolice nebo zeleného čaje. Mandle jsou také pozoruhodně prospěšné našemu srdci. Lidé, kteří mají vysoce abnormální úroveň lipidů, jako je cholesterol, by měli denně jíst pár kousků mandlí. Nicméně, mandlemi není radno se přejídat, obsahují téměř 1 gram bílkovin na mandli.

Mandle


5. Para ořechy

Para ořechy nabízejí stejné benefity jako mnoho jiných ořechů - zdravé tuky, antioxidanty, vlákninu, vitamíny a minerály. Nejlepší na para ořeších je to, že jsou vynikajícím zdrojem organického selenu, který je silným antioxidantem, který může být přínosem pro prevenci rakoviny. Para ořechy mají také příznivě vysoký obsah tuku a nízký obsah bílkovin.

Para ořechy


6. Pistácie

Pistácie obsahují v porovnání s ostatními ořechy vysoký obsah luteinu, beta karotenu a gama-tokoferolu (vitamín E). Konzumace jedné nebo dvou porcí denně vede ke zvýšení hladiny antioxidantů a snížení špatného cholesterolu. Poslední výzkum rovněž ukázal, že pistácie přispívají ke snížení systolického krevního tlaku a reakce cév na stres u dospělých s vysokou hladinou cholesterolu. Jsou také velmi užitečné při udržování zdravé hmotnosti.

Lidé, kteří jedí pistácie po dobu 24 týdnů, zhubli kolem pasu skoro o dva centimetry a hladina cholesterolu se jim snížila o 15 bodů. Rovněž se zlepšila i jejich hladina cukru v krvi. Pistácie jsou silným zdrojem jednoduchých nenasycených mastných kyselin, které mají tendenci snižovat břišní tuk.

Pistácie


7. Dýňová semínka

Dýňová semínka obsahují širokou škálu živin, od hořčíku, manganu, měd, až po bílkoviny a zinek. Dýňová semínka by se dala označit za silnou nutriční svačinku ve velmi malém balení. Obsahují rostlinné látky známé jako fytosteroly a dokáží zachytit volné radikály. Dýňová semínka jsou výborné pro muže, protože obsahují zinek, který je důležitý pro zdravou prostatu. Extrakt z dýňových semínek hraje velkou roli v léčbě hyperplazie prostaty. Studie na zvířatech naznačují, že dýňová semínky mohou pomoci zlepšit regulaci inzulínu a pomáhají předcházet diabetickým komplikacím snížením oxidačního stresu.

Dýňové semínka


8. Slunečnicová semínka

Slunečnicová semínka jsou bohaté na vitamín E, měď, vitamíny skupiny B, mangan, selen, fosfor a hořčík. Obsahují také jednu z nejvyšších úrovní fytosterolů mezi ořechy a semeny. Rostlinné steroly jsou prospěšné pro zdravé srdce, imunitní systém a mohou pomoci snížit riziko rakoviny.

Sluneční semínka


S ořechy to nepřehánějte

Většina ořechů by se měla konzumovat střídmě, ale ne proto, že mají vysoký obsah tuku nebo kalorií, ale kvůli vysokému obsahu bílkovin. Nadbytek bílkovin může vést ke zvýšení hladiny cukru v krvi, zvýšené tělesné hmotnosti, ledvinovému stresu, úniku minerálů z kostí a stimulaci nádorových buněk. Ořechy vybírejte organické a syrové, bez ozáření, pasterizace a cukru.

Autor: Jad

8 nejzdravějších druhů ořechů a semen. Které ořechy a semena jsou nejlepší pro vaše zdraví? Máme pro seznam ořechů, které byste měli zahrnout do
Zdravá výživa

 366 
  Komentáře
YouTube video
Přidat obrázek
PŘIDAT KOMENTÁŘ