Zdraví

10 superpotravin pro zvýšení plodnosti

18.09 2018|Potraviny

Mít dítě je jednou z nejžádanějších a nejcennějších událostí v životě. Otěhotnění ale není vždy tak jednoduché, jak se může zdát a mnohé páry tak bojují a neplodností. Neplodnost je přitom často způsobena nesprávným životním stylem a stravováním.

Správná strava pomáhá regulovat hormony a zlepšuje zdraví žen, čímž zvyšuje jejich šance na otěhotnění. Správně plánovaná strava navíc pomáhá tělo ženy připravit na těhotenství a může dokonce zabránit potratům. Podívejte se s námi na deset potravin, které byste v případě, že plánujete otěhotnět, měli zahrnout do svého jídelníčku.

1. Hnědá rýže

Hnědá rýže je dobrým zdrojem komplexních sacharidů, které pomohou zlepšit plodnost ženy podporou pravidelné ovulace. V šestileté studii, ve které vědci sledovali 18 tisíc zdravotních sester z Harvardu, se zjistilo, že ty, které jedly bílou rýži, měly o 92 % vyšší pravděpodobnost neplodnosti v porovnání s těmi, které jedly hnědou rýží. Hnědá rýže obsahuje dobré množství kyseliny listové, která pomáhá při tvorbě krve a je velmi důležitá pro prevenci vad neuronové trubice u novorozenců. Zkuste zahrnout hnědou rýži do svého jídelníčku alespoň třikrát týdně.

2. Plnotučné mléko

Pokud se snažíte otěhotnět, přestaňte pít odstředěné mléko, protože bylo zjištěno, že podporuje neplodnost. Místo toho sáhněte po plnotučném mléku, které obsahuje dobré množství vápníku, který je skvělý pro reprodukční zdraví i zdravé kosti. Abyste zvýšili šanci na otěhotnění, pijte jednu sklenici plnotučného mléka denně. Plnotučné mléko obsahuje tuky potřebné pro těhotenství. Pokud nemáte rádi plnotučné mléko, potom zkuste plnotučnou zmrzlinu, jogurt nebo tvaroh.

3. Olivový olej

Mononenasycený tuk v olivovém oleji pomáhá zlepšit citlivost těla na inzulín a snižuje zánět. Obojí je dobré pro plodnost. Studie provedena na Harvardu zjistila, že vyšší příjem mononenasycených tuků je přímo spojen s vyšší pravděpodobností narození živého dítěte. Takže ženy, které se léčí s neplodností, by do svého jídelníčku měly zahrnout olivový olej.

4. Brokolice

Podle studie publikované v časopise Fertility and Sterility jsou potraviny obohacené o vitamín C velmi důležité pro ty, kteří plánují otěhotnět. Vzhledem k vysokému množství vitamínu C, které brokolice obsahuje, je tato potravina více než vhodná. U mužů zlepšuje vitamín C kvalitu spermií a chrání spermie před poškozením DNA. U žen pomáhá snížit riziko potratu a chromozomálních problémů. Brokolice je také bohatá na vitamíny typu B, vápník, železo a zinek, které jsou velmi důležité pro ženy, které chtějí otěhotnět, když jim je 30 let a více.

5. Ústřice

Ústřice jsou vynikajícím zdrojem zinku, což je zásadní živina pro ty, kteří se snaží otěhotnět. U mužů zinek pomáhá zvyšovat hladiny testosteronu a spermatu. Bylo zjištěno, že nedostatek zinku v těle narušuje normální menstruační cyklus u žen a zpomaluje produkci kvalitních spermií u mužů.Také podle zprávy Centra pro kontrolu onemocnění v oblasti asistované reprodukce byla nízká hladina zinku u žen přímo spojena s potratem v počátečních stádiích těhotenství.

6. Vejce

Vajíčka obsahují vitamín D, který hraje klíčovou roli při zvyšování plodnosti. Podle studie, kterou provedla univerzita Yale, neplodné ženy často trpí nedostatkem vitamínu D. Kromě toho jsou vejce bohaté na antioxidanty a kartenoidy, které také zvyšují plodnost u žen. Vitamín B12, omega-3 mastné kyseliny a folát ve vejcích také minimalizují možnost vrozených vad. Ti, kteří chtějí otěhotnět, a kteří pečlivě sledují svou váhu, mohou bezpečně jíst až šest vajec týdně.

7. Losos

Losos je jednou z nejlepších potravin podporujících plodnost. Je to dáno zejména vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin, které mohou pomoci regulovat reprodukční hormony, zvyšovat průtok krve do reprodukčních orgánů a dokonce minimalizovat stres. Další magickou živinou v lososu je selen, minerál, který produkuje antioxidanty, které chrání vajíčka a spermie před volnými radikály. Může také pomoci zabránit poškození chromozomu, o kterém je známo, že způsobuje vrozené vady a potraty. Snažte se do svého jídelníčku zahrnout dvě až tři porce tučných ryb týdně. Kromě lososa si můžete dát sardinky, makrelu, sledě nebo ančovičky.

8. Černé fazole

Černé fazole jsou bohaté na vlákninu, která pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi, což pomáhá omezit problémy s plodností, jako je syndrom polycystických vaječníků a imunologické problémy. Černé fazole obsahují rostlinné bílkoviny, které podle studiu publikované v časopise American Journal Of Obstetrics and Gynecology pomáhají zvýšit plodnost. Černé fazole obsahují folát, mangan, bílkoviny, hořčík a železo, které jsou velmi důležité pro ženy, které se snaží otěhotnět.

9. Mandle

Prokázalo se, že dieta s vysokým obsahem vitamínu E zlepšuje zdraví spermií. Studie také ukázaly, že nedostatek vitamínu E u žen může být jednou z příčin neplodnosti. Vitamín E je důležitým antioxidantem, který pomáhá chránit DNA ve spermiích a vajíčkách. Tato živina také chrání embryo před potratem. Chcete-li zvýšit příjem vitamínu E, jednou z nejlepších potravin jsou mandle. Snažte se denně jíst suché pražené mandle.

10. Avokádo

Toto ovoce zvyšuje plodnost kvůli vysokému obsahu kyseliny listové, mononenasycených tuků a drobných enzymů. Kyselina listová je druh vitamínu B, který pomáhá zvýšit plodnost jak u žen, tak u mužů a pomáhá zabránit vadám neurální trubice. Navíc mononenasycený tuk v avokádu pomáhá regulovat hormony, které se podílejí na reprodukci a zvyšuje vaše šance na otěhotnění. Ti, kteří podstupují léčbu IVF, by měli jíst denně salát z avokády a olivového oleje.

Autor: Liv

10 superpotravin pro zvýšení plodnosti. Otěhotnět není vždy jednoduché. Čím dál víc párů trpí neplodností. V mnoha případech pomůže správná strava
Zdravá výživa

 301 
  Komentáře
YouTube video
Přidat obrázek
PŘIDAT KOMENTÁŘ