Zdraví

10 superpotravin proti nachlazení

14.11 2018|Potraviny

Proti běžnému nachlazení není nikdo imunní. Nachlazení může způsobit přibližně 200 virů, přičemž nejčastějším viníkem jsou rhinoviry. Vysoce nakažlivá virová infekce postihuje především horní část dýchacího systému, včetně nosu a krku. Šíří se hlavně kašláním a kýcháním.

Mezi příznaky nachlazení patří bolest v krku, rýma, kýchání, kašel, slabá horečka a časté bolesti hlavy. Tyto příznaky mohou trvat až 14 dní. Většina lidí se uzdraví do 10 dnů. Prevencí proti nachlazení mohou být některé superpotraviny.

1. Zelený čaj

Zelený čaj je nabitý antioxidanty, které pomáhají bojovat proti onemocnění. Antivirové a antibakteriální vlastnosti zeleného čaje pomáhají léčit nachlazení. Je prokázáno, že skupina antioxidantů známých jako katechiny brání aktivitě virů, které způsobují nachlazení a chřipku. Zelený čaj pomáhá zvyšovat celkovou imunitu a oživuje rychlost metabolismu. Vychutnejte si denně dva až tři šálky zeleného čaje a zabraňte tak běžnému nachlazení.

2. Česnek

Česnek je dobře známý pro své silné antivirové a antibakteriální vlastnosti, díky kterým je běžně používán v boji proti běžnému nachlazení. Česnek obsahuje allicin, sloučeninu síry, která produkuje
silné antioxidanty a má mnoho léčebných výhod. Česnek je také jednou z nejlepších potravin, které posilují imunitu a pomáhají chránit tělo a bojovat s infekcemi. Studie z roku 2001, zveřejněna v časopise Advances in Therapy ukázala, že denní užívání česneku pomáhá přecházet nachlazení.

3. Pomeranče

Pomeranče jsou plné vitamínu C a mohou pomoci při různých typech virových infekcí, včetně běžného nachlazení. Vitamín C je silný antioxidant, který pomáhá posilovat imunitní systém. Podporuje produkci bílých krvinek, které bojují proti infekcím. Jedna až dvě sklenice pomerančového džusu denně je skvělou prevencí proti infekcím a dobrým způsobem, jak zlepšit imunitní systém.

4. Borůvky

Borůvky obsahují sloučeninu s názvem quercetin, která pomáhá snížit pravděpodobnost vzniku nachlazení. Borůvky obsahují různé antioxidanty a živiny, které bojují proti infekcím a posilují imunitní systém.

5. Houby

Houby mají silné antivirové a antibakteriální vlastnosti. Obsahují mnoho základních živin. V tradiční čínské medicíně se houby často používají k potírání běžného nachlazení a jiných typů virových infekcí. Houby zvyšují produkci cytokinů, které opět pomáhají v boji proti infekcím. Houby navíc obsahují polysacharidy, které podporují imunitní systém. V boji proti nachlazení jsou skvělé žampiony, portobello, shitake nebo maitake.

6. Jogurt

V našem gastrointestinálním traktu žije více než 10 bilionů bakterií, které jsou nezbytné pro naše celkové zdraví. Je důležité zajistit, aby počet dobrých bakterií převyšoval počet těch špatných. Dobrým způsobem je zahrnout do svého jídelníčku probiotické potraviny, jako je jogurt. Jogurt zlepšuje imunitní systém a pomáhá tělu přirozeně bojovat s infekcemi, jako je běžné nachlazení. Konzumace půlky šálku jogurtu denně může snížit výskyt běžných nachlazení a dalších virových infekcí.

7. Sladké brambory

Batáty jsou bohaté na betakaroten, který hraje klíčovou roli v prevenci častých nachlazení. Při konzumaci se betakaroten změní na vitamín A, který je nezbytný pro udržení silného imunitního systému a dobře fungujícího těla. Vitamín A také udržuje zdravé sliznice, které se nacházejí v nosu a hrdle. Pokud se nachladíte, vitamín A zmírní vaše příznaky a urychlí uzdravování. Abyste zlepšili svůj imunitní systém, jezte pravidelně půl šálku vařených sladkých brambor.

8. Para ořechy

Para ořechy obsahují velké množství selenu, což je minerál, který zlepšuje imunitní systém a pomáhá v boji proti infekcím. Selen pomáhá předcházet buněčnému poškození volnými radikály tím, že pomáhá vytvářet T-buňky. Para ořechy obsahují také zinek a železo nebo vitamín C, které jsou také důležité pro zlepšení imunitního systému. Jeden nebo dva para ořechy denně dodají tělu potřebnou dávku selenu, která zabrání běžnému nachlazení a chřipce.

9. Dýňová semínka

Dýňová semena jsou nabitá zinkem, minerálem, který hraje klíčovou roli v boji proti běžným nachlazením. Zinek posiluje imunitní systém a má antimikrobiální účinek, takže pomáhá zabíjet viry, které způsobují časté nachlazení. Potraviny bohaté na zinek pomáhají omezit trvání běžných příznaků nachlazení.

10. Červená paprika

Červené papriky jsou plné živin, antioxidantů a protizánětlivých vlastností, které hrají klíčovou roli při udržování zdravého těla a silného imunitního systému. Jen jeden šálek syrové červené papriky bude více než dostatečný k tomu, aby splnil Váš doporučený denní příjem vitamínu C.

Autor: Liv

10 superpotravin proti nachlazení. Nachlazení a chřipce lze předejít správnou životosprávou. Existují potraviny, které zlepšují imunitní systém a brání nachlazení
Zdravá výživa

 302 
  Komentáře
YouTube video
Přidat obrázek
PŘIDAT KOMENTÁŘ